گلابی پر از فیبر و پر از ویتامین و مواد معدنیه و البته بسیار لذیذه. گلابی همون مواد مغذی مهمی رو داره که باید در رژیم غذایی هر فردی باشه، ضمن این که حساسیت زا هم نیس و پس خیلی کم احتمال داره خوردن اون باعث شه بدن تون عکس العمل نشون بده.

گلابی پر از فیبر و پر از ویتامین و مواد معدنیه و البته بسیار لذیذه. گلابی همون مواد مغذی مهمی رو داره که باید در رژیم غذایی هر فردی باشه، ضمن این که حساسیت زا هم نیس و پس خیلی کم احتمال داره خوردن اون باعث شه بدن تون عکس العمل نشون بده. به خاطر همین، واسه از شیر گرفتن بچه ها هم خیلی خوبه. اینجا به 10 فایده درخشانی که گلابی می تونه واسه سلامتی شما داشته باشه، اشاره می شه:

1. واسه سیستم گوارش عالیه.

یکی از فواید گلابی واسه سلامتی، در گوارش بهتر نهفتهه. یه گلابی متوسط بیشتر از 20 درصد از نیاز روزانه شما به فیبر رو برآورده می سازه. این واسه سیستم گوارش عالیه و حرکت پس مونده های غذا در روده بزرگ رو نرم نگه می داره.

2. سیستم ایمنی بدن رو بهتر کنه.

گلابی شامل ویتامینا و مواد معدنی زیادیه که سیستم ایمنی بدن رو تقویت می کنه و به شما در جنگ و دفع عفونتا کمک میرسونه. این میوه خوشمزه علاوه بر این که منبع خوبی واسه ویتامین سی است، ویتامین کا و ای، آهن، قلع، پتاسیم و منگنز هم داره که باعث بهتر شدن کارکرد سیستم ایمنی بدن می شه.

 

3. برابر سرطان از شما مراقبت می کنه.

یکی دیگه از امتیازات گلابی کمک به دور نگه داشتن سرطانه؛ چون علاوه بر فیبر، شامل آنتی اکسیدان ها، ویتامین سی و ویتامین ای هم اینکه «فیتونوترینت»ها هستش که کمک می کنن از شما مقابل سرطان مراقبت شه.

4. خوراکی مفیدی واسه دوره بارداریه.

یه گلابی متوسط حدود 5 درصد از اسید فولیکی که پیشنهاد شده هر روز استفاده کنین رو داره. اسید فولیک نقش بسیار مهمی در رشد سالم جنین در شکم مادر اجرا می کنه.

5. کلسترول رو کم می کنه.

گلابی حجم زیادی پکتین داره. پکتین یه نوع فیبر محلول است که معروفه کلسترول بدن رو کم می کنه. پکتین در سیستم گوارش به «بایل اسید» وصل می شه و کمک می کنه تا کلسترول از بدن خارج شه.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *